חדר בריחה

מהו חדר בריחה?

חדר בריחה הוא ז'אנר של משחק בו קבוצה של משתתפים, במקרה שלנו תלמידים, מגלים רמזים, פותרים חידות ומבצעים משימות כדי להשיג מטרה ספציפית המוגבלת בזמן נתון. חדרי בריחה מאורגנים סביב נושא מסוים. הנושא הוא סיפור המסגרת שבתוכו מתרחשת העלילה של החדר, והמשתתפים מתקדמים בו ביחד או במקביל עד אשר הם פותרים את החידות.

בכניסה לחדר שומעים המשתתפים את סיפור המסגרת ומקבלים מספר הנחיות כיצד להתנהל במרחב המשחק. בסיום ההקדמה מתפזרים המשתתפים ומתחילים לבחון את החדר בחיפוש אחר רמזים בכל מקום אפשרי. בדרך כלל ישנם מספרים, סמלים או תמונות על הקירות, אך אין שום מדריך ברור להבנת מה מחפשים. החלק הראשון של החוויה הוא חיפוש במגירות, בארגזים, בכיסי בגדים, ומתחת לכל דבר ומאחורי הכל. בשלב מסוים מתחילים הצוותים לגלות את החלקים המרכיבים את החידות ונערכים להתמודד עם כל חידה וחידה. לחידות מסוימות יש הוראות ואילו אחרות מספיקות רמז לפתרון של חידה אחרת, המובילה למשהו אחר/נוסף  – זה יכול להיות קוד, מפתח או קטע לחידה אחרת.

 

 

 קישור לפעילות (הערה: פעילות חדר הבריחה מוגנת בסיסמה)

חדר הבריחה פותח על ידי היחידה לפיתוח תכנים ופדגוגיה, המרכז למו"פ, אורט ישראל. כותבים: מיכל גלעדי, ד"ר נירה שמעוני-איל, יאיר בן חורין, ד"ר שרה גרופר. עיצוב: חגית מתוק, עמית גל. תכנות: צופיה יצחק, שי פפר. 

משך זמן
45 דקות

גיל
ז'-י'

התאמה לתחומי דעת
מדעים, חינוך גופני

ידע מוקדם
לא נדרש

מושגים מרכזיים
כושר גופני, מחשבון צעדים, ערכים תזונתיים

מיומנויות נלמדות
פתרון בעיות, עבודה שיתופית, הערכת מידע