מה עושים כאן?
יצירת סלסילה להנחת חפצים אישיים, שמתחברת לעמדת הלימודים. כלומר רשת גמישה, המשתלבת בכיסא או בשולחן הלימודים.
למה זה טוב?
שיתוף פעולה בין התלמידים
הבנת הארגונומיה של עמדת הלמידה
עיצוב תוך כדי אלתור
יצירת קשר עם המקום

זוג מספריים לכל זוג תלמידים
לכל צמד תלמידים מוקצב: חוט טריקו – סליל גדול של שרוך (סליל קטן של שרוך = 900 גרם), סליל של רצועה פתוחה.
5 טבעות או חרוזים גדולים.
במהלך העבודה יוכלו הצוותים להחליף את הטריקו ביניהם, לפי העדפות הצבע שלהם.
בטיחות בסדנה:
שימת לב בעת עבודה עם הכסאות על השולחנות – מרווח בין עמדות עבודה.
ארגון הסדנה
סדרו את הכיתה כך שיהיה מרווח בין כל עמדת עבודה. מאחר והתלמידים ירימו את הכסאות על השולחנות וודאו מרווח עבודה.

מהלך הסדנה
מה הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם נכנסים לכיתה? (שמים תיק על השולחן?) האם שולחנכם פנוי ללמידה במהלך השיעור? האם חפציכם האישיים זמינים לשימוש תכוף? (למשל בקבוק שתייה, טלפון נייד, קלמר, חוברת עבודה). היכן אתם מניחים אותם?
התרגיל: התבוננו בשולחן אליו אתם סמוכים ובכיסא עליו אתם יושבים – נסו לאתר חלל המתאים לאחסון חפציכם. משימתכם היא ליצור עבורם מקום בצורת סלסילה, שמשתלבת בכיסא או בשולחן. העבודה הנה בזוגות, החומר הוא שרוכי טריקו, והזמן המוקצב הוא משך השיעור. שיטת העבודה היא קשירה או אריגה. לשם השראה, ראו דוגמאות שנעשו ברהיטים קיימים בקישורים בסוף.
מקבץ המלצות לעבודה
אפשר להפוך את הכיסא לשם עבודה בצורה נוחה יותר.
ניתן לארוג/לקשור על גבי רגלי הכיסא, לשלוף ולחבר למקום אחר, או ללפף בחופשיות.
כדאי לחתוך את השרוכים לאורך של מטר, להקלה בעבודה.
בסיום אריגה של חוט ניתן לקשור את קצהו לחוט חדש ולהסתיר את הקשר.
לשמור על המתיחה הרצויה של הרשת מול משקל החפצים (לא מתוח מדי ולא רפוי מדי)
לשים לב ליעילות השימוש בשליפה והנחה של החפצים.
לפרום את הרשת אם צריך לתקן אותה.